51. Columbus Nemzetközi Fesztivál | Cegledbercelitanc.hu

51. Columbus Nemzetközi Fesztivál

Columbus. A Kolumbusz Kristófról elnevezett város Ohio állam székhelye a Scioto és az Olentangy folyók találkozásánál. Az Amerikai Egyesült Államok 15. legnagyobb városa, több, mint 730 000 lakosa van – vonzáskörzetét és külvárosait is beleszámítva 1 700 000 ember él itt.

Ide kapott meghívást az 51. Columbus Nemzetközi Fesztiválra a Ceglédberceli Német Nemzetiségi Ifjúsági Tánccsoport. A több hónapig tartó előkészületek után nagy izgalommal készültünk a hosszú útra. November 1.-jén (szerdán) kora reggel indultunk Budapestről és az átszállásokat (Frankfurtban és Washingtonban) követően még aznap este megérkeztünk Columbusba. A reptéren már várt ránk házigazdánk, Barsai Gábor (akinek felmenői szintén berceliek), és a szállásadó családok egyikének képviseletében Katie C. Winslow. Utóbbi rögtön el is szállította a náluk lakókat és csomagjaikat, mi többiek pedig a bérelt kisbuszba szállva megnyitottuk amerikai kalandjaink sorát. Ezután Gábor (aki végig kísérőnk és sofőrünk volt az egy hét alatt) mindenkit szállására vitt, és az utazástól fáradtan nyugovóra tértünk.

Csütörtökön városnézés szerepelt programunkban: a helyi nevezetességek és a piac meglátogatása után este egyik szállásadónk, Judit Cranckfield várt minket finom vacsorával.

Pénteken egy felejthetetlen kirándulást tettünk az Appalache-hegységben található egyik turistaösvényen, útba ejtve az Öregember Barlangját (Old Man’s Cave). A csodás táj megtekintése után Katie családjának hegyvidéki nyaralójában látott vendégül minket – itt egy rögtönzött próbát is tartottunk. Estére hivatalosak voltunk az egyik helyi középiskola fúvószenekarának jótékonysági estjére. A Licking Heights High School-ban a szervezők felkérték csoportunkat egy kis bemutató fellépésre, ami főpróbának is beillett a másnapi fesztivál előtt.

Szombaton eljött a nagy nap, a fesztiválszereplés ideje. A Veterans Memorial Hall-ban megrendezett kétnapos nemzetközi fesztiválon több, mint 80 ország 200-nál is több fellépőjét és kiállítóját tekinthette meg a sok ezer érdeklődő. Csoportunk délben lépett fel a nagyszínpadon, és műsorunk nagy sikert aratott. A fellépés után még sokáig nézelődtünk a fesztiválon, majd a közeli Easton bevásárlónegyedbe mentünk.

Vasárnap az egyetemi negyedbe mentünk. Columbusban található az Egyesült Államok legnagyobb egyeteme – 52 000 diák tanul itt. A Wexner Center modern művészeti kiállítását is megtekintettük, majd ellátogattunk a város egykori német negyedébe, az európai stílusú házakkal beépült German Village-be. Ezután a helyi magyar református közösségnél léptek fel táncosaink. A nagy sikerű bemutatót táncház követte, majd a csoport egy része az Ohio Egyetem sportcentrumában falat mászott.

Hétfőn, az utolsó nap délelőttjén még tettünk egy rövid sétát a belvárosban, s egy felhőkarcoló tetejéről madártávlatból is megtekintettük a környéket. Ezután elbúcsúztunk vendéglátóinktól, a repülőtérre mentünk és felszálltunk hazafelé induló gépünkre. Felejthetetlen napokat töltöttünk az Egyesült Államokban, és reméljük valóra válik a kívánság, mellyel házigazdáink búcsúztattak minket: viszlát ugyanitt jövőre!

Ceglédberceli Híradó 2006. december 15.