Prágai Folklór Napok | Cegledbercelitanc.hu

Prágai Folklór Napok

2009. július 23-26 között került sor a Prágai Folklór Napokra, ahol 16 ország 36 csoportjának több mint 800 táncosa vett részt. Ezen a nagyszabású fesztiválon képviselték falunkat, megyénket és Magyarországot a Ceglédberceli Német Nemzetiségi Ifjúsági Egyesület táncosai.

2009 július 23-án hajnalban 4 órakor vágtunk neki a prágai utazásnak. Jó időben, délután 1 órára értünk a hotelünkbe, ahol várt már idegenvezetőnk, Mira. Elfoglaltuk szállásainkat, kicsit szusszantunk és már indult is a városnézés kísérőnk vezetésével. Délután megtekintettük a prágai várat és környékét, a Károly hidat, a Főteret és az Orloj nevezetes óráját. A sétában elfáradva este értünk vissza a hotelbe, ahol vacsora után mindenki nyugovóra térve várta a másnapi fellépéseket.

Pénteken reggel korán keltünk, mivel a híres Vencel téren elhelyezett színpadon 10 órakor mi nyitottuk a fellépők sorát. Jól sikerült előadás után a csoport a téren még állta a turisták fényképezőgép-vakuinak villogását, majd elégedetten sétáltunk vissza a buszhoz, ahol átöltöztünk és sétáltunk egy kicsit a környéken, mivel a másik aznapi fellépés délután fél négykor kezdődött, és addig volt még időnk. A délutáni produkciót az egyik legnagyobb prágai bevásárlóközpont, a Palace Flora előtti színpadon adtuk elő, mely után visszabuszoztunk a hotelba, hogy egy fürdőt követően átöltözzünk és megvacsorázzunk, majd induljunk az esti nyitóbulira, ahol a házigazdák adtak elő táncos-énekes műsort. Sok alkalommal bevonták a produkcióba a közönséget is, és ebben csoportunk elszántabb tagjai is részt vettek. Itt kerültek átadásra az oklevelek, valamint az ajándékok. Fáradtan indultunk vissza a hotelbe fél 11-kor.

Másnap – szombaton – a délelőttünk szabad volt, így mindenki eldönthette, hogy várost néz még, vagy inkább vásárol. A városban délután kezdődő felvonulásra fél 3-ra értünk az Óvárosi térre. A várakozás ideje alatt többször szórakoztattuk a közönséget műsorunk néhány részletével, mellyel nagy sikert arattunk. Mielőtt elindultunk volna a felvonulásra, szintén előadtunk egy számot, mely után a műsorvezető a közönség tapsától kísérve útnak indított minket. Az utcákon sétálva a vezetőnk, Mira által kijelölt helyeken szintén egy-két számot táncoltunk az ott lévők nagy örömére. Mindenhol nagy taps és éljenzés volt jutalmunk. A felvonulás végén visszaértünk a Főtérre, ahonnan megint a hotelba utaztunk, átöltözünk és ismét a városba vettük az irányt. Prága egyik legelőkelőbb vendéglőjébe voltunk hivatalosak, ahol házigazdáink vacsorával várták a csoportokat. Vacsora közben zenekar szórakoztatott minket, melynek számaira többen táncra is perdültek. A jó hangulatú záróbuliról 11 óra körül jöttünk el.

Utolsó nap vasárnap fél 10-kor indultunk el a hotelből még egy kis városnézésre. Kedves idegenvezetőnk, Mira, még néhány dolgot megmutatott Prágában. Délután 1 órakor intettük búcsút neki és Kutna Hora felé vettük utunkat. Megtekintettük az itt található csontkápolnát, melynek oldalát és belső tárgyait is emberi csontokból rakták ki, valamint a gótikus katedrálist, mely Csehország egyik legnagyobb temploma. Délután fél 4 körül indultunk ténylegesen hazafelé. Fárasztó, de élményekkel teli utunk néhány megálló után éjjel 2 órakor ért véget Ceglédbercelen.

Köszönjük a táncosok és a résztvevők lelkesedését, támogatóink segítségét, és Kovács Jánosnak és Bettinek az utaztatást. Reméljük, nemsokára ismét további helyszíneken ismertethetjük meg az érdeklődőket falunk jellegzetességeivel!

A fesztiválról további képek a www.cegledbercelitanc.hu oldalon tekinthetők meg.

CEGLÉDBERCELI HÍRADÓ – 2009. augusztus 10.